قوانین خریداران و کاربران وب‌سایت ساخت و اجرا

سند حاضر قرارداد حقوقی و لازم‌الاجرا بین کاربر سایت «شما» و یا «خریدار» و  وبسایت ساخت و اجرا است. ساخت و اجرا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران ازجمله قانون تجارت الکترونیکی و قانون حمایت از حقوق مصرف­ کننده فعالیت می‌کند. درصورتی‌که کاربر قصد عضویت و استفاده از خدمات سامانه ساخت و اجرا را داشته باشد، لازم است متن قوانین و مقررات (قرارداد) را به نحو کامل مطالعه و سپس اقدام به استفاده از وب­سایت و یا عضویت در آن نماید.

استفاده از سامانه ساخت و اجرا، اقدام به عضویت، اقدام به ورود کاربر به وبسایت، و استفاده از سایر خدمات ارائه‌شده، به معنای آگاه بودن از قرارداد و قبول مفاد و شرایط آن است. کاربر همچنین می‌­پذیرد که رابطه بین ساخت و اجرا و ایشان توسط این قرارداد سامان داده شود و هرگونه تراکنش مالی و غیرمالی بین طرفین تحت پوشش این قرارداد خواهد بود. لذا درصورتی‌که موادی از این قرارداد یا کلیت آن موردتوافق کاربر نباشد، حق استفاده از خدمات ساخت و اجرا را ندارد. این توافق بر اساس ماده ۵ قانون تجارت الکترونیک و ماده ۱۰ قانون مدنی تنها مرجع مورد قبول در روابط ساخت و اجرا و کاربران خواهد بود.

به دلیل اهمیت سند حاضر و نیز به‌منظور تسهیل مطالعه برای کاربر، مفاد هر ماده در بخش های مرتب شده، برای شما فراهم‌شده است. لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج در قرارداد حاضر، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی فی‌مابین کاربر و ساخت و اجرا محسوب می‏‌شود.

فروشگاه آنلاین : فروشگاهی بر بستر اینترنت که امکان فروش و ارائه محصولات، خدمات و دریافت وجه متقابل آن به‌صورت بر خط و بلادرنگ از طریق آن میسر است.

محصولات دیجیتال : کالاها و خدماتی که امکان ارائه و دریافت آن‌ها را طریق اینترنت وجود دارد.

سامانه یا پلتفرم ساخت و اجرا : یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات دیجیتال مانند فایلهای آموزشی و پژوهشی در زمینه های مهندسی و دانشگاهی و فایل های لازم مربوط به نرم افزار آن که به‌عنوان حق‌العمل کار طبق قانون تجارت عمل می‌نماید.

کاربر : هر شخص حقیقی یا حقوقی است که از سامانه ساخت و اجرا استفاده می‌نماید. اشخاص با ثبت‌نام در سامانه ساخت و اجرا و فشردن دکمه ثبت‌نام اعلام می‌کنند که کلیه مفاد قرارداد را مطالعه کرده و بر اساس آن اقدام به بهره‌برداری از سامانه ساخت و اجرا می‌نمایند.

خریدار : کاربری است که به ‌عنوان شخص حقیقی یا حقوقی، اقدام به ثبت سفارش و پرداخت هزینه محصولات مورد عرضه در سامانه ساخت و اجرا می‌نماید.

فروشنده : کسی است که به‌عنوان شخص حقیقی یا حقوقی که به‌واسطه ساخت و اجرا اقدام به فروش یک محصول به‌صورت آنلاین می‌نماید.

حساب کاربری : حساب کاربری کاربر در سایت به آدرس  https ://sakhtoejra.com که کاربر از طریق این حساب می‌تواند فهرست محصولات خریداری‌شده یا منتشرشده خود را مشاهده و مدیریت کند. مشخصات کاربر در آنجا ثبت‌شده و قابل ‌ویرایش و بروز رسانی است.

محصول : هر یک از محصولات ارائه‌شده توسط فروشندگان و سایر کاربران در ساخت و اجرا است.

تحویل محصول : منظور از تحویل محصول، اعطای مجوز بهره‌برداری از محصول موردنظر خریدار از طریق ارائه لینک دانلود محصول موصوف و یا ارائه دسترسی بر اساس فاکتور یا قرارداد بین کاربر و ساخت و اجرا است.

کیف پول : یک مفهوم انتزاعی از کیف پول مرسوم که هنگام خرید و فروش آنلاین جهت نگهداری از اطلاعات حساب افراد (اعتبار) در فروشگاه آنلاین استفاده می‌شود. اعتبار موجود در کیف پول از طریق خرید شارژ الکترونیکی قابل ‌افزایش است و معمولاً در صورت وجود اعتبار کافی در کیف پول کاربر، برای پرداخت صورتحساب، نیازی به استفاده از درگاه‌های پرداخت نیست.

شارژ الکترونیکی : یک محصول الکترونیکی (معمولاً مختص همان فروشگاه آنلاین) است که کاربران با خرید و پرداخت مبلغ آن از طریق درگاه‌های بانکی موجودی کیف پول خود را افزایش می‌دهند.

تیکت : سند الکترونیکی که حاوی مکاتبات خریداران، فروشندگان، بازاریابان و سایر کاربران و ساخت و اجرا می باشد.

سیستم جامع تیکت : قابلیتی در حساب کاربری کاربران است که کلیه مکاتبات الکترونیکی خریداران، فروشندگان و ساخت و اجرا در آنجا ثبت و از طریق شماره تیکت قابل‌پیگیری است.

پشتیبانی : منظور از پشتیبانی، پاسخگویی به مشکلات احتمالی درهنگام خرید محصول و دریافت لینک های دانلودی است.

درگاه های پرداخت : یک سرویس تجارت الکترونیک است که کارت‌های بانکی را برای پرداخت جهت فروشگاه‌های آنلاین و سنتی پردازش می‌کند. درگاه پرداخت انتقال اطلاعات کلیدی بین پورتال پرداخت وب‌سایت ساخت و اجرا به پردازنده بانک را تسهیل می‌کند.

  1. با توجه به این مفاد قرارداد حاضر، ساخت و اجرا حق استفاده غیر انحصاری، قابل‌فسخ و غیرقابل‌ انتقال از سامانه ساخت و اجرا را به «کاربر» اعطا می‌کند. کلیه حقوق، مالکیت و منافع سامانه ساخت و اجرا در مالکیت انحصاری ساخت و اجرا است.
  2. کاربر می‌پذیرد صرفاً استفاده‌کننده سامانه ساخت و اجرا است و لذا هیچ‌گونه رابطه استخدامی، پیمانکاری و مشارکت و نظایر آن با ساخت و اجرا را ندارد و بدین سبب نمی‌تواند مدعی حقی گردد.
  1. قرارداد حاضر به مدت یک سال از تاریخ ثبت نام کاربر در سامانه ساخت و اجرا است. در صورتی که طبق بخش «ح» حساب کاربری مسدود نگردد، قرارداد به صورت خودکار به صورت یک ساله تمدید خواهد شد.
  1. کاربر تضمین می‌نماید که به ‌عنوان اصیل و نه به نمایندگی از شخص دیگر از پلتفرم ساخت و اجرا استفاده می‌کند. لذا درصورتی‌که به نمایندگی از شخص دیگری درصدد استفاده از پلتفرم ساخت و اجرا باشد، بدین ‌وسیله تضمین می‌نماید که حق پذیرفتن شرایط و مفاد قرارداد حاضر به نمایندگی از شخص موصوف را دارد.
  1. برای استفاده از خدمات سامانه ساخت و اجرا بایستی هر کاربر، اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی یک حساب کاربری ایجاد نماید.
  2. کاربر مطلع است صرفاً اشخاصی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند حق استفاده از سامانه ساخت و اجرا و خرید محصول را دارا است. لذا درصورتی‌که کاربر زیر ۱۸ سال سن داشته باشد، صرفاً از طریق والدین یا قیم قانونی خود می‌تواند حساب کاربری داشته باشد.
  3. کاربر می‌پذیرد اطلاعات خواسته‌شده در زمان ثبت‌نام و خرید محصول را به‌صورت صحیح و به ‌روز وارد کنند و مسئول عدم صحت اطلاعات اعلام‌شده شخص کاربر است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، ساخت و اجرا مجاز به پیگیری قضایی نزد مراجع ذی‌صلاح است. همچنین در صورت ایجاد تغییر در اطلاعات، کاربر ملزم به تغییر و به‌روزرسانی اطلاعات است، در غیر این صورت تا زمان به‌روزرسانی اطلاعات، اطلاعات قبلی مبنای عمل قرار می‌گیرد.
  4. کاربر موظف است صرفاً با ایمیل و شماره متعلق به خود نسبت به ثبت‌نام در سامانه ساخت و اجرا اقدام نماید.
  5. هر شخص صرفاً می‌تواند یک حساب کاربری داشته باشند.
  6. در زمان ثبت‌نام، کاربر نام کاربری و کلمه‌ی عبور خود را تعیین می‌نماید. مسئولیت حفظ محرمانگی اطلاعات حساب کاربری بر عهده صاحب اطلاعات است. مسئولیت هرگونه اتفاقی که درنتیجه غفلت یا کوتاهی صاحب اطلاعات حادث شود، صرفاً بر عهده وی است. کاربر بدین‌وسیله موافقت می‌نماید هرگونه استفاده غیرمجاز از حساب کاربری و کلمه عبور خود یا هرگونه اقدام مخل امنیت را سریعاً به ساخت و اجرا اطلاع دهد. تا زمانی که اطلاع‌رسانی به ساخت و اجرا انجام ‌نشده است، مسئولیت همۀ فعالیت‌هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام‌شده و می‌شود به عهدۀ وی خواهد بود.
  7. مسئولیت‌های قانونی بهره‌برداری از خدمات ساخت و اجرا در مورد کاربر شخص حقوقی، متوجه مدیران مجموعه‌های مذکور خواهد بود.
  8. کاربر همۀ داده‌پیام‌های صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده‌پیام‌های ارسال‌شده از ناحیۀ نامبرده غیرقابل استماع است.
  9. کاربر آگاه است با ثبت‌نام در سامانه فراگر، ممکن است در راستای معرفی محصولات و خدمات و یا اطلاع‌رسانی رویدادها، ایمیل و یا پیامی را از سامانه ساخت و اجرا دریافت نماید.
  10. کاربر می‌پذیرد که ساخت و اجرا ممکن است از طریق ارسال پیامک به شماره از قبل تعریف‌شده، یا ایمیل به نشانی اعلامی توسط کاربر در زمان احراز هویت، به‌عنوان راه ارتباطی ساخت و اجرا با وی استفاده کند. کاربر آگاه است که احراز هویت ممکن است در بازه‌های زمانی که توسط ساخت و اجرا تعیین می‌شود، صورت می‌گیرد.
  1. ساخت و اجرا منتهای تلاش خود را برای قرارگرفتن محتوای صحیح و یکنواخت می‌نماید ولیکن ساخت و اجرا، مدیران، کارکنان یا نماینده آن تضمینی در رابطه سامانه ساخت و اجرا یا محتوای آن ازجمله از جهت صحت، کامل بودن، قابل‌اتکا بودن آن‌ها نمی‌دهند؛ آن‌ها بابت خساراتی که به سبب افشای اطلاعات خطاها، اشتباهات و باگ‌های استفاده از سامانه ساخت و اجرا به کاربران وارد می‌شود، مسئولیتی نخواهند داشت. همچنین ساخت و اجرا هیچ‌گونه مسئولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحه‏‌های سایت خود و یا لینک‏‌های مرده نمی‌‏پذیرد و تحت هیچ شرایطی مسئولیت تأخیر یا عدم کارکرد سایت را که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد و کاربر به ریسک خود از این وب‌سایت استفاده می‌نماید.
  2. خدمات ساخت و اجرا به همان شکلی که هستند ارائه می‌شوند و هیچ‌گونه تضمین صریح و ضمنی شامل آن‌ها نمی‌گردد. ساخت و اجرا هیچ‌گونه ضمانتی مانند بی‌عیب بودن و امنیت و …خدمات سامانه ساخت و اجرا نمی‌دهد. همه ضمانت‌های کتبی و شفاهی در مورد خدمات ساخت و اجرا که توسط کارکنان یا نمایندگان و یا سایرین ارائه شوند فاقد اعتبار است. ساخت و اجرا تحت هیچ شرایطی مسئول حوادث احتمالی (مانند از دست رفتن اطلاعات سایت شما) نخواهد بود.
  3. سقف خسارات اثبات‌شده توسط مرجع رفع اختلاف به خریدار برای هریک از انواع خدمات و محصولات، حداکثر معادل هزینه پرداختی آن محصول توسط خریدار بوده و ساخت و اجرا هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال جبران خساراتی مازاد بر این مبلغ نخواهد داشت.
  1. مهلت تست محصول جهت اطلاع مدیران برای عودت وجه 48 ساعت بعد از خرید در سامانه تیکت ساخت و اجرا می باشد.
  2. مغایرت جزئیات محصولات خریداری شده با جزئیات ذکر شده در صفحه آن محصول ( تصدیق این مورد توسط مدیران ساخت و اجرا صورت می‌پذیرد)

ساخت و اجرا در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد که عضویت یک کاربر می‌تواند برای ساخت و اجرا یا سایر کاربران مطلوب نباشد، طبق صلاحدید و تشخیص خود حق حذف دسترسی کاربر مذکور به خدمات ساخت و اجرا را دارد، این موضوع متعاقباً به اطلاع کاربر می‌‌‌‌‌رسد. در این صورت، کاربر حق طرح هیچ‌گونه ادعا و یا اعتراضی را نخواهد داشت. مهم‌‌‌‌‌ترین مصادیق این بند به‌‌‌‌‌نحوه غیر انحصاری به شرح زیر می‌‌‌‌‌باشد :

  1. فروش و یا پخش محصولات ساخت و اجرا به نحو مستقیم یا غیر مستقیم، در سایر پلتفرم‌‌‌‌‌ها و سایت‌‌‌‌‌ها، به سبب فعل یا ترک فعل کاربر
  2. در صورتی که کاربر با ایمیل یا شماره متعلق به دیگری اقدام به ثبت‌‌‌‌‌نام در سامانه ساخت و اجرا نماید.
  3. کاربر بیش از یک حساب کابری داشته باشد؛
    1. تبصره : در این حالت یکی از حساب‌‌‌‌‌ها به صلاحدید ساخت و اجرا حذف و پنل کاربری مسدود می‌‌‌‌‌شود.
  4. هرگونه اقدامی از سوی کاربر که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار ساخت و اجرا شود.
  5. توهین و یا افترا زدن به ساخت و اجرا یا سایر کاربران و فروشندگان به هر نحو (از جمله به نحو غیر انحصاری از طریق پنل کاربری کاربر یا در فضای مجازی)
  6. به سبب اعمال مفاد بخش حاضر حساب کاربری کاربر مسدود شده باشد، ولیکن مجددا اقدام به افتتاح حساب کاربری نماید.
  7. هرگونه تبلیغ محصول دیگر و ایجاد بحث در مورد پلتفرم های دیگر از طریق پنل کاربری کاربر در وب سایت ساخت و اجرا.

در صورتی که به هر دلیل دیگری حساب کابری کاربر، مسدود شود، مقررات این ماده اعمال خواهد شد.

  1. بخش «دیدگاه» ساخت و اجرا بستری برای به اشتراک‌گذاری تجربه خرید کاربران و طرح پرسش‌‌‌‌‌های مرتبط با محصولات است. کاربر با رعایت قوانین و مقررات سایت می‌‌‌‌‌تواند نظرات خود را به اشتراک بگذارد و سؤالات خود را مطرح نماید، در غیر این صورت نظر یا سؤال مطرح‌شده، توسط کارشناسان ساخت و اجرا تائید نخواهد شد و متعاقباً در این بخش برای عموم به نمایش درنمی‌آید.
  2. بدیهی است ساخت و اجرا در قبال صحت نظرات منتشرشده در این بخش، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد. همچنین نظرات کاربران ازنظر فنی مورد تائید ساخت و اجرا نیست و نباید کاربر صرفا بر اساس نظرات سایر کاربران در خصوص خریداری محصول تصمیم‌‌‌‌‌گیری نماید.
  3. نظرات بایستی به فارسی باشد، از ادبیات نوشتاری محترمانه استفاده کرده و کاربر از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کند. کاربر نباید لینک سایت‌های دیگر، اطلاعات تماس، ایمیل یا نام کاربری شبکه‌‌‌‌‌های اجتماعی را در نظرات خود درج نماید.
  4. سؤالات و نظرات بایستی صرفاً مرتبط با محصول موردنظر  باشد.
  5. هرگونه تبلیغ محصول دیگر و بحث در مورد پلتفرم‌‌‌‌‌های دیگر بلافاصله و بدون اخطار قبلی موجب مسدود شدن حساب کاربری خواهد شد. موجودی حساب کاربر خاطی نیز بلوکه‌شده و حق هرگونه شکایت توسط کاربر سلب می‌شود.
  1. پس از پرداخت مبلغ سفارش توسط خریدار، با آماده تحویل شدن محصول خریداری‌شده، لینک دانلود در حساب کاربری خریدار درج می‌شود. عدم دسترسی خریدار به لینک دانلود یا وجود مشکل در دانلود محصول، مانع تحویل محصول نمی‌گردد و خریدار ضمن اعلام مشکل در تیکت پشتیبانی، می‌باید حداقل ۴۸ ساعت منتظر بماند تا مشکل رفع شود و لینک سالم برای ایشان ارسال گردد. ( تلاش ما بر این است که در کمترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنیم )
  2. کلیه سفارش‌هایی که وضعیت آن‌ها به تکمیل‌شده تغییریافته باشد در اسرع وقت به‌صورت فایل‌های دانلودی در حساب کاربری خریدار قابل‌مشاهده و استفاده خواهند بود. در صورت بروز مشکلات فنی، حداکثر زمان تحویل لینک‌های دانلود مربوط به سفارش ۷۲ ساعت کاری بعد از ارسال تیکت خواهد بود.
  3. خریدار درصورتی‌که در بازه زمانی حداکثر زمان تحویل، لینک محصول را دریافت ننماید، موظف است حداکثر ۷ روز پس از پایان زمان تحویل مجاز، مراتب را توسط تیکت پشتیبانی، به بخش فروش ساخت و اجرا اعلام نماید. در غیر این صورت ادعایی در این خصوص مسموع نیست.
  4. از زمان درج لینک دانلود در پروفایل کاربری، خریدار حق درخواست لغو سفارش خریداری‌شده را نخواهد داشت.
  5. ساخت و اجرا مسئولیتی در قبال عدم تطابق با نیاز و یا عدم استفاده خریدار از محصول خریداری‌شده و تحویل‌شده را ندارد.
  6. در صورت وجود هرگونه مغایرت در توضیحات محصول و محصول ارائه‌شده به خریدار، خریدار موظف است مراتب را در حساب کاربری ایشان به ساخت و اجرا اعلام نماید و ساخت و اجرا موظف است ضمن پیگیری مغایرت از فروشنده محصول، مراتب اصلاح را در اسرع وقت به عمل آورد و در صورت عدم رفع مشکل، مسئولیت ساخت و اجرا صرفاً کسر وجه محصول از حساب فروشنده، مسترد کردن وجه به خریدار و حذف سفارش از حساب کاربری خریدار خواهد بود.